Monn for Fleks

Fleks er Nordens største leverandør av bilabonnementer. Selskapet var tidlig ute med en helt ny forretningsidé og har bygget sin identitet og kultur rundt kreativitet og utradisjonelle løsninger. Fleks er ikke som alle andre, og lokalene skal reflektere nettopp dette.

Selskapet disponerer 600 kvm. i et gammelt industribygg. Lokalet har takvinduer, og lysinnslippet alene gjør det helt spesielt. Monns oppdrag var å utforme en arbeidsplass som dekker svært varierte behov. Fleks trenger free seating, stillesoner, prosjektsoner og sosiale soner i tillegg til nødvendige praktiske fasiliteter som får arbeidsplassen til å fungere godt i hverdagen.

Kravet til konseptet var at det det skulle vekke oppmerksomhet og formidle selskapets lidenskap for kreativitet. Siden Fleks er mer opptatt av design enn gjennomsnittsbedriften, var ambisjonsnivået høyt.

Fargepaletten er dristig og inneholder både en sterk blåfarge, en dus grønntone og terrakotta. Kontrastene er store, men alt er sydd sammen til et kraftfullt hele. Spenningen og nerven i interiøret er tydelig.

Prinsippet om variasjon gjelder også for møbleringen. Enkle standardelementer er plassert side om side med eksperimentelle møbler, og fargerike understell går hånd i hånd med nedtonete, tradisjonelle løsninger.

Selskapets identitet understrekes ytterligere ved at spor av Fleks’ sprudlende grafiske profil   setter sitt preg på interiør-konseptet.

Lignende nyheter